Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Komunikacji
Adres komórki

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3

Telefon
83 341 61 31, 83 341 61 54
Informacje dodatkowe

Do zadań Referatu Komunikacji należy w szczególności:

  • rejestracji i wyrejestrowania pojazdów, wydawanie dowodów rejestracyjnych lub pozwoleń czasowych dopuszczających pojazd do ruchu oraz tablic rejestracyjnych, znaków legalizacyjnych, nalepek kontrolnych i kart pojazdów,
  • przyjmowanie od właściciela pojazdu zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • dokonywanie zmian w dowodach rejestracyjnych niewymagających ich wymiany,
  • wymiana dowodów rejestracyjnych,
  • kierowanie pojazdów na badania techniczne,
  • wydawanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych pojazdu,
  • prowadzenie spraw związanych z kasacją wycofanych tablic rejestracyjnych,
  • wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
  • wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami,
  • wzywanie kierujących pojazdami, w razie uzasadnionych zastrzeżeń, do sprawdzenia kwalifikacji,
  • wzywanie kierujących pojazdami do poddania się badaniom lekarskim w przypadku zastrzeżeń, co do ich stanu zdrowia,
  • cofanie, zatrzymanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
  • wydawanie i cofanie zezwoleń stacjom kontroli pojazdów do przeprowadzania badań technicznych,
  • przeprowadzanie kontroli oraz sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów,
  • wydawanie i cofanie uprawnień diagnosty do dokonywania badań technicznych,
  • prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości,
  • współpraca z sądem, prokuraturą i policją w zakresie prowadzonych zadań referatu,
  • wydawanie zezwoleń na prowadzenie kursów dla kandydatów na instruktorów nauki jazdy,
  • wydawanie zaświadczeń, wpisywanie i wykreślanie przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców, sprawowanie nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców oraz przeprowadzanie w nich kontroli co najmniej raz w roku,
  • wydawanie i cofanie uprawnień instruktorom i wykładowcom,
  • prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców,
  • współpraca z policją w zakresie kontroli praktycznej nauki jazdy prowadzonej poza ośrodkiem szkolenia kierowców,
  • współpraca z WORD w zakresie przekazywania informacji o wynikach egzaminu państwowego uzyskiwanych przez osoby, które ukończyły szkolenie w danym ośrodku szkolenia kierowców,
  • współpraca z administratorem danych zawartych w Centralnej Ewidencji Kierowców w zakresie przekazywania informacji o naruszeniach przepisów ruchu drogowego popełnionych przez kierowców, którzy ukończyli szkolenie w danym ośrodku szkolenia kierowców,
  • rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodków szkolenia kierowców,
  • prowadzenie spraw związanych z zezwoleniami na podjęcie i wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
  • prowadzenie spraw związanych z  licencjami na podjęcie i wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, rzeczy oraz transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy;
  • prowadzenie spraw związanych z zezwoleniami na wykonywanie określonego
    w zezwoleniu rodzaju transportu drogowego osób;
  • prowadzenie spraw związanych z utratą lub nienaruszeniem dobrej reputacji przez przedsiębiorcę, zarządzającego transportem lub osobę fizyczną uprawnioną do wykonywania zadań zarządzającego transportem;
  • prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem niezdolności  zarządzającego transportem do kierowania operacjami transportowymi oraz przywracanie tej zdolności;
  • prowadzenie spraw związanych z  zaświadczeniami o zgłoszeniu wykonywania przez przedsiębiorcę przewozów  drogowych na potrzeby własne;
  • kontrola przedsiębiorców, którym udzielono zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji, lub wydano zaświadczenia o wykonywaniu przewozów na potrzeby własne;
  • prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów z dróg, likwidacją pojazdów porzuconych oraz przepadkiem na rzecz powiatu pojazdów usuniętych, w tym wyznaczanie jednostek do usuwania pojazdów oraz parkingów strzeżonych do ich przechowywania;
  • wykonywanie zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego
    w tym organizatora publicznego transportu zbiorowego a przede wszystkim:
    a) planowanie rozwoju transportu,
    b) organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
    c) zarządzanie publicznym transportem zbiorowym.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
p.o. Kierownika Referatu Komunikacji
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 1, 2


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 3, 4, 5

tel. 83 341 68 31


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. rejestracji pojazdów
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 3, 4, 5


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. rejestracji pojazdów
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 3, 4, 5

tel. 83 341 61 31


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. rejestracji pojazdów
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 3, 4, 5

tel. 83 341 61 31


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 2, 3, 4, 5

tel. 83 341 61 31


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. praw jazdy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
starszy specjlista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, sala obsługi - stanowiska nr 2, 3, 4, 5
tel. 83 341 61 31


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektora ds. praw jazdy

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Administrator Administrator
Data wytworzenia informacji:
2016-01-04
Osoba wprowadzająca informację:
Czerkies Maciej
Dodano do BIP dnia:
2016-01-04