Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Dróg
Adres komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Informacje dodatkowe

Do podstawowego zakresu działania Wydziału Dróg należy w szczególności:

1. współudział w programowaniu oraz opracowywaniu projektów i planów, rozwoju, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg miejskich;

2. współudział w opracowywaniu projektów planów finansowych przebudowy modernizacji, remontów, utrzymania i ochrony dróg miejskich oraz drogowych obiektów inżynierskich;

3. utrzymywanie nawierzchni dróg, chodników, ścieżek rowerowych, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;

4. określanie warunków technicznych oraz opiniowanie dokumentacji projektowej budowy i przebudowy dróg miejskich, drogowych obiektów inżynierskich oraz urządzeń technicznych;

5. realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;

6. koordynacja robót w pasie drogowym;

7. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg miejskich oraz naliczanie opłat i kar pieniężnych;

8. wydawanie zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny;

9. wydawanie zezwoleń na przejście, pielgrzymek i innych imprez o charakterze religijnym;

10. prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, tuneli i przepustów;

11. przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich oraz okresowych pomiarów ruchu drogowego;

12. wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;

13. wprowadzanie ograniczeń bądź zamykanie dróg i obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;

14. zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych oraz naliczanie opłat za ich udostępnianie;

15. zarządzanie bezpieczeństwem dróg w transeuropejskiej sieci drogowej;

16. realizacja zadań w zakresie zarządzania ruchem na drogach:

    a) opracowywanie i rozpatrywanie projektów organizacji ruchu oraz wniosków dotyczących zmian organizacji ruchu;

    b) zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów oraz prowadzenie ich ewidencji;

    c) opiniowanie geometrii dróg w projektach budowlanych;

    d) współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, policją oraz innymi jednostkami;

    e) zlecanie i nadzór nad  obsługą systemów sterowania ruchem;

    f) wprowadzanie tymczasowych zakazów lub ograniczeń w ruchu w przypadku zdarzeń, wwyniku których może nastąpić zagrożenie bezpieczeństwa  ruchu  drogowego;

    g) przeprowadzanie okresowych kontroli prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruch drogowego;      

   h) wydawanie zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych;  

   i)  przeprowadzanie okresowych pomiarów ruchu drogowego.

17. remont i utrzymanie przy miejskich drogach krajowych i wojewódzkich parkingów przeznaczonych dla postoju pojazdów wykonujących przewozy drogowe oraz miejsc wykonywania kontroli ruchu i transportu drogowego, przeznaczonych w szczególności do ważenia pojazdów;

18. utrzymanie czystości na jezdniach, chodnikach i ścieżkach rowerowych;

19. utrzymanie porządku i czystości na przystankach autobusowych oraz ich odśnieżanie;

20. prowadzenie spraw związanych z odprowadzaniem wód opadowych i roztopowych z dróg;

21. zimowe utrzymanie jezdni, wyznaczonych chodników i parkingów;

22. stawianie i utrzymanie tablic z nazwami ulic;

 

 


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Naczelnik
Okres obejmowania stanowiska:
od 2020-08-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 113A

tel. 83 341 61 39


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista ds. zarządzania ruchem na drogach
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 113, tel. 83 341 68 39,

83 341 61 09


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
pomoc administracyjna
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 3, pok. 113


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Wolska-Kielak Anna
Data wytworzenia informacji:
2020-08-11
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04