Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Referat Urbanistyki
Kierownik
Adres komórki
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3
Informacje dodatkowe
Do podstawowego zakresu działania Referatu Urbanistyki należy w szczególności:
- prowadzenie spraw z zakresu warunków zabudowy i ustalenia lokalizacji celu publicznego oraz prowadzenie rejestrów decyzji;
- prowadzenie spraw z zakresu ustalenia lokalizacji dróg publicznych;
- opracowywanie opinii urbanistycznych;
- udzielanie informacji o przeznaczeniu terenu w obowiązujących planach oraz informacji o położeniu działek na wyznaczonych obszarach zdegradowanych i obszarach rewitalizacji;
- wydawanie opinii o podziałach działek;
- wydawanie wypisów i wyrysów ze studium oraz planów miejscowych;
- prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami z tytułu obniżenia wartości nieruchomości wynikających z uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie spraw związanych z opłatami z tytułu wzrostu wartości nieruchomości wynikających z uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wniosków o ich sporządzenie lub zmianę;
- prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
- podejmowanie działań w celu zabezpieczenia zabytków budowlanych oraz współdziałanie z konserwatorem zabytków w zakresie użytkowania tych obiektów;
- współpraca z innymi wydziałami w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych miasta;
- dokonywanie analizy zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta oraz analizy wniosków w sprawie sporządzania planów;
- dokonywanie oceny aktualności studium i planów miejscowych;
- obsługa miejskiej komisji urbanistyczno–architektonicznej;
- opracowywanie ekofizjografii do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- prowadzenie obsługi formalno–prawnej przy sporządzaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta;
- sporządzanie koncepcji rozwiązań urbanistycznych;
- opracowywanie wytycznych do projektowania zagadnień złożonych przestrzennie;
- gromadzenie materiałów naukowych i prawnych w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki, architektury i budownictwa;
- gromadzenie materiałów wyjściowych do opracowań planistycznych (mapy, wytyczne konserwatorskie, ekspertyzy ekologiczne, dane demograficzne);
- prowadzenie studiów i analiz oraz przygotowanie uchwały reklamowej określającej zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń;
- współdziałanie z jednostkami samorządu województwa w zakresie planowania przestrzennego;
- prowadzenie studiów i analiz oraz przygotowanie miejscowego planu rewitalizacji;
- rozpatrywanie wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej oraz przygotowywanie uchwały o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej;
- prowadzenie studiów i analiz oraz przygotowanie lokalnych standardów urbanistycznych;
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik referatu
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 217
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Główny specjalista ds. planowania przestrzennego
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 206
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy specjalista ds. planowania przestrzennego
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 206
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. planowania przestrzennego
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 206
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. planowania przestrzennego
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 207
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. planowania przestrzennego
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 207
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy specjalista ds. lokalizacji inwestycji
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 209
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista ds. lokalizacji inwestycji
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3, pokój 209
(Pokaż pracowników archiwalnych)
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Romaniuk Sławomir
Data wytworzenia informacji:
2020-07-31
Osoba wprowadzająca informację:
Czerkies Maciej
Dodano do BIP dnia:
2015-07-07