Szczegółowe dane komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Do podstawowego zakresu działania Referatu Gospodarki Odpadami należy w szczególności:
1. Zorganizowanie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy;
2. Nadzorowanie gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości prowadzących Punkty Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) ;
3. Przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
4. Przygotowanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji lub uzasadnionych wątpliwości,
co do danych zawartych w deklaracji;
5. Prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców nieobjętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
6. Opracowywanie projektów uchwał rady miasta dotyczących gospodarowania odpadami;
7. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zbieranie i przetwarzanie odpadów;
8. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem pozwoleń na wytwarzanie odpadów;
9. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych;
10. Przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań składanych w systemie BDO przez podmioty odbierające odpady komunalne od właścicieli nieruchomości oraz prowadzące PSZOK-i;
11. Sporządzanie w systemie BDO i przekazywanie marszałkowi województwa rocznych sprawozdań z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
12. Coroczna analiza stanu gospodarki odpadami;
13. Prowadzenie spraw z zakresu unieszkodliwiania i zagospodarowania wyrobów zawierających azbest;
14. Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi;
15. Opracowywanie projektów planu dochodów i wydatków referatu;
16. Prowadzenie księgowości analitycznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
17. Kontrola terminowości wpłat należności dokonywanych przez właścicieli nieruchomości;
18. Bieżąca weryfikacja zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
i prowadzenie czynności informacyjnych wobec zalegających (wystawianie upomnień
i tytułów wykonawczych);
19. Odbieranie i ewidencja reklamacji od mieszkańców miasta dotyczących usługi odbioru odpadów komunalnych oraz współpraca w tym zakresie z przedsiębiorstwem odbierającym odpady komunalne na terenie miasta;
20. Bezpośrednia obsługa mieszkańców na stanowisku na Sali obsługi;
21. Obsługa stanowiska likwidatury w zakresie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Pracownicy
pok. 20, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 68 21
pok. 20, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 61 93
pok. 14, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 68 81
pok. 20, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 64 00
pok. 20, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 68 10
pok. 20, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 61 18
pok. 20, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 68 10
pok. 14, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, tel. 83 341 68 56
(Pokaż pracowników archiwalnych)