Szczegółowe dane komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Do podstawowego zakresu działania Wydziału Budżetowo-Księgowego (BK) należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu Miasta Biała Podlaska oraz przygotowywanie projektów uchwał rady miasta oraz zarządzeń prezydenta miasta dotyczących zmian w budżecie miasta;
2) opracowywanie zbiorczego planu finansowego budżetu miasta, dokonywanie zmian oraz informowanie jednostek podległych o tych zmianach;
3) opracowywanie projektu wieloletniej prognozy finansowej oraz przygotowywanie projektów uchwał rady miasta i zarządzeń prezydenta miasta w zakresie zmian w wieloletniej prognozie finansowej;
4) sporządzanie rocznych informacji opisowych z przebiegu wykonania budżetu;
5) nadzór i kontrola gospodarki finansowej jednostek objętych budżetem miasta;
6) sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych i w zakresie operacji finansowych;
7) sporządzanie łącznych sprawozdań finansowych;
8) sporządzanie skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego;
9) współpraca w zakresie planowania i sprawozdawczości z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi, jednostkami organizacyjnymi podległymi radzie miasta oraz instytucjami zewnętrznymi;
10) opracowywanie, przy współpracy z Wydziałem Organizacyjnym i Kadr, planów wydatków osobowych Urzędu Miasta;
11) obsługa płacowa Urzędu Miasta, w szczególności naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń i innych należności wynikających ze stosunku pracy pracowników Urzędu, z tytułu umów cywilno-prawnych oraz innych wypłat;
12) wykonywanie czynności płatnika w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych, Funduszu Pracy oraz w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych;
13) rozliczanie wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
14) obsługa finansowo-księgowa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
15) obsługa finansowo-księgowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
16) obsługa kasowa Urzędu Miasta;
17) prowadzenie scentralizowanych rozliczeń podatku VAT Gminy Miejskiej oraz ich obsługa finansowo-księgowa;
18) kontrola dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym;
19) współpraca z bankami w zakresie obsługi bankowej budżetu Gminy Miejskiej oraz w zakresie zaciągania zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek, emisji obligacji i innych tytułów dłużnych;
20) opracowywanie dokumentacji opisującej przyjęte zasady rachunkowości.
Pracownicy
pokój 130
pokój 115
naliczanie wynagrodzeń
pokój 118
planowanie i sprawozdawczość Gminy Miejskiej
Pokój 115
kasa Urzędu Miasta
obsługa kasowa Urzędu Miasta
pokój 118
planowanie i sprawozdawczość Gminy Miejskiej
pokój 115
naliczanie wynagrodzeń
pokój 118
planowanie i sprawozdawczość Gminy Miejskiej
kasa Urzędu Miasta
obsługa kasowa Urzędu Miasta