Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Adres komórki

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3

Informacje dodatkowe

Do podstawowego zakresu działania wydziału należy w szczególności:

  • prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, reorganizacją i likwidacją publicznych przedszkoli, szkół i placówek;
  • ustalanie sieci publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i szkół prowadzonych przez miasto, a także określanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych;
  • zapewnienie prawidłowych warunków funkcjonowania publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
  • organizacja zróżnicowanych form kształcenia dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania (w tym: kształcenie integracyjne i nauczanie indywidualne);
  • sprawowanie nadzoru nad publicznymi przedszkolami, szkołami i innymi placówkami określonego przez obowiązujące przepisy dotyczące oświaty;
  • kontrola spełniania obowiązku nauki;
  • współpraca z Lubelskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli;
  • realizacja zadań w zakresie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli;
  • prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek;
  • dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i placówek;
  • przygotowywanie dokumentacji związanej z obsługą administracyjną konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół i innych placówek oraz przeprowadzanie konkursów;
  • opracowywanie regulaminu dotyczącego wysokości stawek dodatków do wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli oraz obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
  • określanie tygodniowego pensum zajęć dydaktyczno-wychowawczych nauczycielom w oparciu o przepisy szczególne;
  • określanie rodzajów, warunków i sposobów przyznawania pomocy zdrowotnej nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach prowadzonych przez miasto;
  • ustalanie kryteriów i trybu przyznawania nauczycielom nagród prezydenta;
  • przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji, Lubelskiego Kuratora Oświaty oraz odznaczeń państwowych i resortowych dyrektorom publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek;
  • przyznawanie, uczniom szkół publicznych i niepublicznych, nagród prezydenta „Złote Pióro” i „Diamentowe Pióro”, stypendiów prezydenta oraz innych wyróżnień za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji;
  • prowadzenie spraw związanych z ewidencją niepublicznych szkół i placówek oraz udzielanie i rozliczanie dotacji do szkół i placówek niepublicznych;
  • realizacja programów rządowych w zakresie edukacji, wychowania, sportu, itp.;
  • ustalanie potrzeb, w porozumieniu z Wydziałem Inwestycji, w zakresie remontów i inwestycji obiektów oświatowych;
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracodawcom dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
  • nadzór nad finansami szkół i placówek w zakresie planowania i wykonywania budżetu oraz sprawozdawczości finansowej i budżetowej;
  • realizacja zapisów ustawy o systemie informacji oświatowej;
  • dofinansowanie kosztów doskonalenia zawodowego nauczycieli;

Komórka nadrzędna
Komórki podległe

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
naczelnik
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-01-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 3, pok. 302


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. organizacyjnych szkół i placówek niepublicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-01-13
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 313


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-09-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i przedszkoli publicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-08-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 303


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. finansowych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-03-16
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych i niepublicznych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 303

Obowiązki:

Przegląd obiektów i bilansowanie potrzeb remontowych szkół i placówek, prowadzenie dokumentacji wydawanych decyzji i protokołów z kontroli PPIS, PIP, SP, INB, nadzór nadz zarządzaniem nieruchomościami oświatowym


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. finansowych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308

Obowiązki:

Analiza działalności finansowo-księgowej szkół ponadgimnazjalnych i innych placówek, obsługa BIP, system informacji oświatowej


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych i niepublicznych 
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 301


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek niepublicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-10-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 313


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Paszkiewicz Justyna
Data wytworzenia informacji:
2024-07-01
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04