Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Naczelnik
Adres komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Informacje dodatkowe
Do podstawowego zakresu działania wydziału należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, reorganizacją i likwidacją publicznych przedszkoli, szkół i placówek;
- ustalanie sieci publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i szkół prowadzonych przez miasto, a także określanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych;
- zapewnienie prawidłowych warunków funkcjonowania publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
- organizacja zróżnicowanych form kształcenia dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania (w tym: kształcenie integracyjne i nauczanie indywidualne);
- sprawowanie nadzoru nad publicznymi przedszkolami, szkołami i innymi placówkami określonego przez obowiązujące przepisy dotyczące oświaty;
- kontrola spełniania obowiązku nauki;
- współpraca z Lubelskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli;
- realizacja zadań w zakresie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli;
- prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek;
- dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i placówek;
- przygotowywanie dokumentacji związanej z obsługą administracyjną konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół i innych placówek oraz przeprowadzanie konkursów;
- opracowywanie regulaminu dotyczącego wysokości stawek dodatków do wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli oraz obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
- określanie tygodniowego pensum zajęć dydaktyczno-wychowawczych nauczycielom w oparciu o przepisy szczególne;
- określanie rodzajów, warunków i sposobów przyznawania pomocy zdrowotnej nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach prowadzonych przez miasto;
- ustalanie kryteriów i trybu przyznawania nauczycielom nagród prezydenta;
- przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji, Lubelskiego Kuratora Oświaty oraz odznaczeń państwowych i resortowych dyrektorom publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek;
- przyznawanie, uczniom szkół publicznych i niepublicznych, nagród prezydenta „Złote Pióro” i „Diamentowe Pióro”, stypendiów prezydenta oraz innych wyróżnień za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji;
- prowadzenie spraw związanych z ewidencją niepublicznych szkół i placówek oraz udzielanie i rozliczanie dotacji do szkół i placówek niepublicznych;
- realizacja programów rządowych w zakresie edukacji, wychowania, sportu, itp.;
- ustalanie potrzeb, w porozumieniu z Wydziałem Inwestycji, w zakresie remontów i inwestycji obiektów oświatowych;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracodawcom dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
- nadzór nad finansami szkół i placówek w zakresie planowania i wykonywania budżetu oraz sprawozdawczości finansowej i budżetowej;
- realizacja zapisów ustawy o systemie informacji oświatowej;
- dofinansowanie kosztów doskonalenia zawodowego nauczycieli;
Komórka nadrzędna
Komórki podległe
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
naczelnik
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-01-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka J. Piłsudskiego 3, pok. 302
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. organizacyjnych szkół i placówek niepublicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-01-13
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 313
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-09-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i przedszkoli publicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-08-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 303
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. finansowych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-03-16
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych i niepublicznych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 303
Obowiązki:
Przegląd obiektów i bilansowanie potrzeb remontowych szkół i placówek, prowadzenie dokumentacji wydawanych decyzji i protokołów z kontroli PPIS, PIP, SP, INB, nadzór nadz zarządzaniem nieruchomościami oświatowym
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. finansowych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308
Obowiązki:
Analiza działalności finansowo-księgowej szkół ponadgimnazjalnych i innych placówek, obsługa BIP, system informacji oświatowej
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych i niepublicznych
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 301
(Pokaż pracowników archiwalnych)
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Paszkiewicz Justyna
Data wytworzenia informacji:
2024-07-01
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04