Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Spraw Społecznych
Kierownik
Adres komórki

ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3

Informacje dodatkowe

Do zadań Referatu Spraw Społecznych w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu należy w szczególności:

  1. inicjowanie, wspomaganie, realizowanie i monitorowanie działań w zakresie polityki społecznej: zdrowotnej i przeciwdziałania patologiom społecznym;
  2. opracowywanie, realizowanie i monitorowanie efektów realizacji programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego w zakresie zadań referatu;
  3. realizacja procedur związanych ze zlecaniem zadań publicznych wynikających z programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego w zakresie zadań referatu;
  4. prowadzenie spraw dotyczących nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego;
  5. prowadzenie spraw związanych z nadzorem merytorycznym i finansowym nad realizacją zadań publicznych finansowanych z budżetu miasta w zakresie zadań referatu;
  6. współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi w sferze pożytku publicznego;
  7. współpraca przy opracowywaniu i realizowaniu strategii rozwiązywania problemów społecznych;
  8. prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie miasta;
  9. prowadzenie spraw związanych z realizacją miejskiego i ogólnopolskiego Programu Duża Rodzina;
  10. prowadzenie spraw związanych z realizacją miejskiego Programu Wsparcia i Aktywizacji Seniorów, w tym Strefy Seniora;
  11. obsługa administracyjna i merytoryczna Bialskiej Rady Seniorów;
  12. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem: Zespołu Żłobków Miejskich, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Środowiskowego Domu Samopomocy typu ,,C” oraz nadzorem nad tymi jednostkami;
  13. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem niepublicznych instytucji opieki nad dziećmi do lat 3 oraz nadzorem nad nimi;
  14. prowadzenie spraw związanych z repatriacją;
  15. analiza i ocena potrzeb zdrowotnych oraz czynników powodujących ich zmiany;
  16. inicjowanie i udział w wytyczaniu kierunków przedsięwzięć lokalnych w zakresie promocji zdrowia i profilaktyki chorób;
  17. opracowywanie i realizacja oraz ocena efektów programów polityki zdrowotnej wynikających z rozpoznanych potrzeb zdrowotnych i stanu zdrowia mieszkańców;
  18. prowadzenie prac związanych z ustalaniem rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych;
  19. dokonywanie oceny dostępności do świadczeń medycznych i reagowanie w przypadku jej ograniczenia;
  20. opracowywanie Miejskiego Programu Promocji i Ochrony Zdrowia Psychicznego i realizacja jego zadań dotyczących działalności referatu;
  21. wspomaganie i koordynowanie działań szkół promujących zdrowie oraz innych inicjatyw społecznych w obszarze promocji zdrowia;
  22. opracowywanie Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Miejskiego Programu Przeciwdziałania Narkomanii oraz realizacja zadań z zakresu profilaktyki uzależnień wynikających z tych dokumentów;
  23. wspieranie działań ogólnokrajowych i lokalnych na rzecz przeciwdziałania patologiom społecznym;
  24. prowadzenie spraw związanych z obsługą Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
  25. prowadzenie rejestrów:
    • placówek wsparcia dziennego dla dzieci i młodzieży,
    • żłobków i klubów dziecięcych,
    • stowarzyszeń zwykłych.

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
kierownik
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 311, ul. Marszalka Józefa Piłsudskiego 3

Obowiązki:

ochrona zdrowia, proifilaktyka narkomanii, żłobki i kluby dziecięce


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
pomoc administracyjna
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz J. Piłsudskiego 3, pok. 305


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. ochrony zdrowia i profilaktyki uzależnień
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok.312, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3

Obowiązki:

profilaktyka alkoholowa, Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
pomoc administracyjna
Godziny przyjęć i nr pokoju:

stanowisko nr 13, 14 Sala Obsługi Klienta, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3

Obowiązki:

karta dużej rodziny, karta seniora


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Czerkies Maciej
Data wytworzenia informacji:
2020-07-31
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04