Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Edukacji, Kultury i Sportu
Adres komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Informacje dodatkowe

Do podstawowego zakresu działania wydziału należy w szczególności:

  1. prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, reorganizacją i likwidacją publicznych przedszkoli, szkół i placówek;
  2. ustalanie sieci publicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i szkół prowadzonych przez miasto, a także określanie granic obwodów publicznych szkół podstawowych;
  3. zapewnienie prawidłowych warunków funkcjonowania publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
  4. organizacja zróżnicowanych form kształcenia dzieci i młodzieży na wszystkich poziomach nauczania (w tym: kształcenie integracyjne i nauczanie indywidualne);
  5. sprawowanie nadzoru nad publicznymi przedszkolami, szkołami i innymi placówkami określonego przez obowiązujące przepisy dotyczące oświaty;
  6. kontrola spełniania obowiązku nauki;
  7. współpraca z Lubelskim Kuratorem Oświaty i związkami zawodowymi zrzeszającymi nauczycieli;
  8. realizacja zadań w zakresie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli;
  9. prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek;
  10. dokonywanie oceny pracy dyrektorów szkół i placówek;
  11. przygotowywanie dokumentacji związanej z obsługą administracyjną konkursów na stanowiska dyrektorów przedszkoli, szkół i innych placówek oraz przeprowadzanie konkursów;
  12. opracowywanie regulaminu dotyczącego wysokości stawek dodatków do wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli oraz obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw;
  13. określanie tygodniowego pensum zajęć dydaktyczno – wychowawczych nauczycielom w oparciu o przepisy szczególne;
  14. określanie rodzajów, warunków i sposobów przyznawania pomocy zdrowotnej nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach prowadzonych przez miasto;
  15. ustalanie kryteriów i trybu przyznawania nauczycielom nagród prezydenta;
  16. przygotowywanie wniosków o przyznanie nagród Ministra Edukacji Narodowej, Lubelskiego Kuratora Oświaty oraz odznaczeń państwowych i resortowych dyrektorom publicznych przedszkoli, szkół i innych placówek;
  17. przyznawanie, uczniom szkół publicznych i niepublicznych, nagród prezydenta „Złote Pióro” i „Diamentowe Pióro”, stypendiów prezydenta oraz innych wyróżnień za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji;
  18. prowadzenie spraw związanych z ewidencją niepublicznych szkół i placówek oraz udzielanie i rozliczanie dotacji do szkół i placówek niepublicznych;
  19. realizacja programów rządowych w zakresie edukacji, wychowania, sportu, itp.;
  20. ustalanie potrzeb, w porozumieniu z Wydziałem Inwestycji, w zakresie remontów i inwestycji obiektów oświatowych;
  21. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pracodawcom dofinasowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
  22. nadzór nad finansami szkół i placówek w zakresie planowania i wykonywania budżetu oraz sprawozdawczości finansowej i budżetowej;
  23. realizacja zapisów ustawy o systemie informacji oświatowej;
  24. dofinansowanie kosztów doskonalenia zawodowego nauczycieli;
  25. prowadzenie spraw związanych z właściwym wykorzystaniem i eksploatacją komunalnych obiektów sportowych i rekreacyjnych;
  26. prowadzenie spraw związanych z organizacją imprez masowych;
  27. prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem zawiadomień o imprezach artystycznych i rozrywkowych organizowanych na terenie miasta;
  28. prowadzenie spraw związanych z organizacją świąt państwowych i uroczystości miejskich;
  29. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem nagród i stypendiów za osiągnięcia w dziedzinie kultury oraz nagród i stypendiów w dziedzinie sportu;
  30. tworzenie i upowszechnianie różnych form działalności kulturalnej, sportowej, rekreacyjnej i turystycznej;
  31. kontrola obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie zlokalizowane na terenie miasta;
  32. prowadzenie kalendarza imprez w regionie;
  33. opracowywanie i sporządzanie informacji, analiz, sprawozdań jednostkowych, okresowych i rocznych z zakresu zadań realizowanych przez Wydział dla urzędów centralnych, wojewódzkich, agencji i innych;
  34. prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjną komisji, rad, i innych zespołów doradczych działających w obszarze zadań realizowanych przez Wydział;
  35. obsługa administracyjna i merytoryczna Młodzieżowej Rady Miasta;
  36. realizacja procedur związanych ze zlecaniem zadań publicznych wynikających z programu współpracy z organizacjami pożytku publicznego w zakresie zadań Wydziału;
  37. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem, likwidacją instytucji kultury podległych Radzie Miasta oraz z zatrudnianiem dyrektorów i zastępców dyrektorów tych instytucji;
  38. prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad realizacją budżetu oraz funkcjonowaniem instytucji kultury podległych Radzie Miasta;
  39. prowadzenie rejestrów i ewidencji:
    • rejestru samorządowych instytucji kultury,
    • ewidencji klubów sportowych i uczniowskich klubów sportowych,
    • ewidencji pól biwakowych i innych obiektów świadczących usługi hotelarskie.

Wydział Edukacji, Kultury i Sportu sprawuje nadzór nad:

  1. przedszkolami,
  2. szkołami podstawowymi i szkołami ponadpodstawowymi,
  3. placówkami oświatowymi,
  4. instytucjami kultury.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
naczelnik
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-01-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 3, pok. 302


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. organizacyjnych szkół i placówek niepublicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-01-13
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 313


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-09-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i przedszkoli publicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-08-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 303


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. finansowych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-03-16
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych i niepublicznych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 303

Obowiązki:

Przegląd obiektów i bilansowanie potrzeb remontowych szkół i placówek, prowadzenie dokumentacji wydawanych decyzji i protokołów z kontroli PPIS, PIP, SP, INB, nadzór nadz zarządzaniem nieruchomościami oświatowym


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. organizacyjnych szkół i placówek niepublicznych
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-10-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 313


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds. finansowych
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 308

Obowiązki:

Analiza działalności finansowo-księgowej szkół ponadgimnazjalnych i innych placówek, obsługa BIP, system informacji oświatowej


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista ds. organizacyjnych szkół i placówek publicznych i niepublicznych 
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 301


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Dryglewska Beata
Data wytworzenia informacji:
2020-07-31
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04