Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
koordynator ds. dostępności i osób z niepełnosprawnościami
Adres komórki

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 22 (parter)

Informacje dodatkowe

Koordynator ds. Dostępności i Osób z Niepełnosprawnościami

Paweł Grzegorz Iwaniuk

Dyżury:
Poniedziałek: od 12.00 do 17.00

Kontakt:
Od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10.00 do 17.00
E-mail: pawel.iwaniuk@bialapodlaska.pl
Tel: +48 721 939 000 (również w formie SMS dla osób głuchych)

Zakres obowiązków Koordynatora:

  1. koordynowanie i nadzór nad działaniami związanymi z realizacją polityki społecznej wobec osób z niepełnosprawnościami z terenu miasta Biała Podlaska w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
    • inicjowanie i opracowywanie programów dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami przy współpracy urzędu, jednostek organizacyjnych miasta oraz innych instytucji i organizacji pozarządowych zajmujących się sprawami osób z niepełnosprawnościami,
    • planowanie, koordynowanie i wspieranie działań podejmowanych na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami poprzez realizację Programu Działań na Rzecz Osób z Niepełnosprawnościami na lata 2019-2025 „Biała Podlaska- miasto bez barier”.,
    • współpraca z Miejską Społeczną Radą do Spraw Osób Niepełnosprawnych,
    • współpraca z przedstawicielami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi w zakresie problematyki dotyczącej środowiska osób z niepełnosprawnościami,
    • inicjowanie, koordynowanie i nadzór nad działaniami w zakresie organizowanych kampanii społecznych, wystaw, konferencji na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnościami.
  2. analizowanie potrzeb osób z niepełnosprawnościami w zakresie:
    • dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej, będącej wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia w infrastrukturze przestrzennej i komunikacyjnej miasta,
    • pomocy w życiu społecznym i zawodowym osób z niepełnosprawnościami (zgodnie z ich oczekiwaniami, kwalifikacjami, wykształceniem i możliwościami),
    • zapobiegania wykluczeniu społecznemu osób z niepełnosprawnościami,
    • rehabilitacji i udzielania informacji o ulgach i uprawnieniach osób z niepełnosprawnościami,
    • wolontariatu i asystentury na rzecz osób z niepełnosprawnościami,
    • promowania osiągnięć w nauce, kulturze i sporcie osób z niepełnosprawnościami,
  3. promowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnościami;
  4. przedstawianie prezydentowi propozycji rozwiązań w zakresie szeroko pojętej dostępności po wcześniejszym uzgodnieniu z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  5. przygotowywanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami a także monitorowanie jego wykonania;
  6. koordynacja działań związanych z obsługą wydarzeń miejskich w zakresie zapewnienia dostępności między innymi dla osób z dysfunkcją wzroku lub słuchu;
  7. inicjowanie i monitorowanie kampanii informacyjno-edukacyjnych dotyczących dostosowania infrastruktury miejskiej do standardów dostępności;
  8. sporządzanie  sprawozdań w zakresie realizowanych zadań.

Raporty

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego - Urząd Miasta Biała Podlaska

Plany

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2022 (skan)

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2021-2022 (odczyt)


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Iwaniuk Paweł
Data wytworzenia informacji:
2020-08-01
Osoba wprowadzająca informację:
Czerkies Maciej
Dodano do BIP dnia:
2020-02-07