Szczegółowe dane komórki
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3
Do podstawowego zakresu działania Referatu Finansowego (FN) należy w szczególności:
1) opracowanie projektu budżetu miasta Biała Podlaska;
2) przygotowywanie projektów uchwał rady oraz zarządzeń prezydenta dotyczących zmian w budżecie miasta;
3) opracowywanie zbiorczego planu finansowego budżetu, dokonywanie zmian oraz informowanie jednostek podległych o tych zmianach;
4) przygotowanie i opracowanie wieloletniej prognozy finansowej;
5) opracowywanie projektów uchwał rady i zarządzeń prezydenta w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz jej zmiany;
6) sporządzenie półrocznych i rocznych informacji opisowych z przebiegu wykonania budżetu;
7) współpraca w zakresie planowania i sprawozdawczości budżetu miasta
z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi oraz instytucjami zewnętrznymi;
8) sporządzanie zbiorczych sprawozdań budżetowych;
9) sporządzanie bilansu z wykonania budżetu JST oraz łącznych sprawozdań finansowych jednostek budżetowych podległych radzie miasta;
10) sporządzanie skonsolidowanego bilansu jednostki samorządu terytorialnego;
11) kontrola operacji finansowych pod względem formalno-rachunkowym;
12) prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej budżetu Gminy Miejskiej oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej budżetu;
13) prowadzenie ewidencji finansowo-księgowej urzędu w zakresie: dochodów
i wydatków jednostki, zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej, sum depozytowych oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej urzędu;
14) obsługa kasowa operacji gospodarczych;
15) opracowywanie, przy współpracy z Wydziałem Organizacyjnym i Kadr, planów wydatków osobowych urzędu;
16) naliczanie i wypłacanie wynagrodzeń i innych należności wynikających ze stosunku pracy oraz z umów cywilno – prawnych;
17) wykonywanie czynności płatnika w zakresie ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych;
18) ewidencja syntetyczna podstawowych środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych;
19) prowadzenie kart środków trwałych w celu naliczenia amortyzacji;
20) współpraca z bankami obsługującymi budżet miasta;
21) rozliczanie podatku od towarów i usług od transakcji dokonywanych przez urząd;
22) prowadzenie scentralizowanych rozliczeń z tytułu podatku VAT gminy;
23) ewidencja druków ścisłego zarachowania w zakresie referatu;
24) opracowywanie dokumentacji opisującej przyjęte zasady rachunkowości.
Pracownicy
pokój 130, godz. 7.30 - 15.30
obsługa finansowo-księgowa wydatków inwestycyjnych i z udziałem UE, rozliczane podatku VAT
pokój 129, godz. 7.30 - 15.30
naliczanie wynagrodzeń
pokój 118, godz. 7.30 - 15.30
planowanie i sprawozdawczość Gminy Miejskiej Biała Podlaska
pokój 131, godz. 7.30 - 15.30
obsługa finansowo-księgowa wydatków bieżących Urzędu Miasta
pokój 131, godz. 7.30 - 15.30
obsługa finansowo-księgowa wydatków bieżących Urzędu Miasta
pokój 130, godz. 7.30 - 15.30
obsługa finansowo-księgowa budżetu Gminy Miejskiej Biała Podlaska
pokój 129, godz. 7.30 - 15.30
naliczanie wynagrodzeń
pokój 118, godz. 7.30 - 15.30
planowanie i sprawozdawczość Gminy Miejskiej Biała Podlaska
(Pokaż pracowników archiwalnych)