Szczegółowe dane komórki
Nazwa komórki
Gabinet Prezydenta
Naczelnik
Adres komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Telefon
83 341 61 23, 83 341 61 66
Informacje dodatkowe
Do podstawowego zakresu działania Gabinetu Prezydenta należy w szczególności:
- koordynacja prac związanych z opracowywaniem dla potrzeb prezydenta projektów rozstrzygnięć, analiz i innych opracowań przygotowywanych przez poszczególne komórki organizacyjne urzędu;
- obsługa organizacyjno-techniczna posiedzeń prezydenta;
- prowadzenie ewidencji zarządzeń i decyzji prezydenta oraz przekazywanie ich do realizacji;
- nadzór nad realizacją zarządzeń i decyzji prezydenta;
- nadzór nad realizacją zaleceń i wystąpień pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej;
- prowadzenie ewidencji skarg i wniosków obywateli kierowanych do prezydenta i wpływających do urzędu oraz organizowanie i nadzorowanie ich załatwiania;
- sprawowanie obsługi kancelaryjno-biurowej rady i jej komisji;
- nadzór nad terminowym i prawidłowym przygotowaniem projektów uchwał oraz innych materiałów na sesje rady;
- koordynowanie i kontrolowanie realizacji zadań urzędu wynikających z uchwał rady;
- przekazywanie uchwał z sesji rady i posiedzeń komisji do merytorycznych wydziałów i miejskich jednostek organizacyjnych celem zapewnienia ich realizacji, informowanie rady i komisji o realizacji podjętych uchwał, ustaleń i wniosków;
- przygotowywanie materiałów dotyczących funkcjonowania rady i jej komisji;
- prowadzenie ewidencji uchwał i stanowisk rady;
- prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych, na zasadach określonych w przepisach szczególnych;
- opracowywanie, w zakresie zleconym przez prezydenta informacji, ocen i wniosków, w szczególności dotyczących:
- terminowości odpowiedzi na wnioski komisji rady oraz interpelacje i zapytania radnych,
- wykonania uchwał rady.
- prowadzenie spraw związanych z delegacjami i szkoleniami radnych;
- prowadzenie spraw związanych z delegacjami pracowników urzędu;
- opracowywanie sprawozdań z pracy prezydenta;
- opracowywanie okresowych informacji o wykonaniu zarządzeń i decyzji prezydenta;
- organizowanie konferencji prasowych prezydenta;
- nawiązywanie i organizowanie współpracy z miastami partnerskimi oraz instytucjami krajowymi i zagranicznymi w celu promocji miasta;
- współpraca ze Związkiem Miast Polskich oraz innymi związkami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz samorządu;
- prowadzenie rejestru przyznawania Honorowego Patronatu Prezydenta;
- kontakt ze środkami masowego przekazu z uwzględnieniem reagowania na krytykę prasową;
- koordynacja polityki informacyjnej prezydenta miasta i urzędu;
- promocja działań prezydenta;
- organizowanie narad prezydenta miasta z naczelnikami wydziałów oraz kierownikami jednostek organizacyjnych;
- koordynacja działań w zakresie kreowania spójnego wizerunku miasta;
- administrowanie oficjalną stroną internetową miasta we współpracy ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi urzędu;
- prowadzenie sekretariatu prezydenta;
- prowadzenie obsługi przyjęć klientów przez prezydenta;
- prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
- koordynowanie działań z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz spraw obronnych i wojskowych w zakresie zleconym przez prezydenta;
- wykonywanie praw i obowiązków z tytułu posiadanych przez gminę udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego;
- opracowywanie strategii w zakresie tworzenia, łączenia, podziału i przekształcania spółek praw handlowego;
- przygotowywanie procedur zmian własnościowych w spółkach prawa handlowego;
- opracowywanie lub opiniowanie koncepcji przystąpienia gminy do spółki lub wystąpienia gminy ze spółki prawa handlowego;
- współpraca z zarządami i radami nadzorczymi spółek prawa handlowego w zakresie ich bieżącej działalności;
- współpraca z innymi udziałowcami i akcjonariuszami spółek prawa handlowego;
- przygotowywanie dokumentów w zakresie pełnienia przez prezydenta funkcji wspólnika w spółkach prawa handlowego z udziałem gminy;
- monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek prawa handlowego, analizowanie planów finansowych spółek oraz wykonania tych planów;
- analizowanie możliwości wystąpienia potencjalnego ryzyka w prowadzeniu działalności przez spółki prawa handlowego;
- prowadzenie bazy danych osób posiadających uprawnienia do zasiadania w zarządach i radach nadzorczych jednoosobowych spółek gminy.
Komórka nadrzędna
Pracownicy
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Naczelnik Gabinetu Prezydenta
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds.obsługi Rady Miasta
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 101
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, sekretariat
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:
ul. Marszałka J. Piłsudskiego 3, sekretariat
Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:
7:30-15:30 pokój 103
Metryka dokumentu
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Paszkiewicz Justyna
Data wytworzenia informacji:
2015-03-16
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04