Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Kierownik
Adres komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Informacje dodatkowe

Do podstawowego zakresu działania Referatu Podatków i Opłat Lokalnych (OP) należy w szczególności:

  • dokonywanie wymiaru podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego od osób fizycznych;
  • przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji na podatek od nieruchomości od osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej;
  • księgowanie przypisów, odpisów, wpłat i zwrotów w zakresie podatków i opłat lokalnych;
  • przyjmowanie deklaracji na podatek od środków transportowych i weryfikowanie ich w oparciu o dane ewidencji pojazdów Referatu Komunikacji;
  • przygotowywanie projektów postanowień o wszczęciu postępowania podatkowego oraz decyzji określających wysokość zobowiązania podatkowego;
  • przygotowywanie projektów decyzji uznaniowych udzielających (lub nie) preferencji podatkowych po uprzednim przeprowadzeniu postępowania dowodowo-wyjaśniającego;
  • przygotowywanie projektów postanowień dotyczących udzielania preferencji podatkowych w podatkach pobieranych przez urząd skarbowy a stanowiących dochody budżetu miasta;
  • wykonywanie obowiązków nałożonych ustawą o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej na podmioty udzielające pomocy publicznej (zbieranie informacji o udzielonej pomocy, jej nadzorowanie, sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych);
  • przygotowywanie wniosków w sprawie odwołań oraz zażaleń i przekazywanie ich wraz z dokumentacją do Samorządowego Kolegium Odwoławczego;
  • prowadzenie rejestrów: przypisów i odpisów, umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty podatków i opłat;
  • sporządzanie sprawozdań z udzielanych ulg, umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty podatków i opłat;
  • wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości, o posiadaniu gospodarstwa rolnego;
  • prowadzenie ewidencji analitycznej podatków i opłat lokalnych;
  • kontrola terminowości wpłat należności przez podatników;
  • bieżąca weryfikacja zaległości podatkowych i prowadzenie czynności windykacyjnych (wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych) wobec zalegających podatników;
  • prowadzenie ewidencji upomnień i tytułów wykonawczych;
  • udzielanie informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji oraz podejmowanie czynności związanych z zawieszeniem lub zakończeniem postępowania egzekucyjnego;
  • opracowywanie projektów uchwał rady w sprawie określenia wysokości stawek i zwolnień w podatkach i opłatach lokalnych;
  • księgowanie wpłat i zwrotów opłat za korzystanie z majątku miasta i Skarbu Państwa (opłata adiacencka, z tytułu użytkowania wieczystego, zarządu, użytkowania, najmu lub dzierżawy, scalenia gruntów, przekształcenia wieczystego użytkowania na własność, sprzedaży mienia komunalnego, renty planistycznej, innych dochodów i opłat miasta);
  • naliczanie oprocentowania należności rozłożonych na raty roczne w oparciu o kredyt redyskontowy lub o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług;
  • przygotowywanie projektów decyzji (renta planistyczna) lub projektów umów (wierzytelności charakterze cywilno-prawnym) pomiędzy gminą miejską a dłużnikiem będącym przedsiębiorcą w sprawie wyrażenia zgody na umorzenie, odroczenie terminu płatności lub rozłożenia na raty;
  • prowadzenie zbiorczego rejestru sprzedaży VAT na podstawie rejestrów prowadzonych przez wydziały merytoryczne;
  • sporządzanie sprawozdań kwartalnych i rocznych oraz bilansów półrocznych i rocznych z wykonania dochodów;
  • rozliczanie wpływów z podatku rolnego na rzecz Lubelskiej Izby Rolniczej;
  • przeprowadzanie kontroli podatkowych podatników podatku od nieruchomości oraz podatku od posiadania psów na terenie miasta;
  • prowadzenie postępowania podatkowego w stosunku do podatników, u których kontrola podatkowa ujawniła niezgodność deklaracji (informacji) podatkowej ze stanem faktycznym;
  • zabezpieczanie wykonania zobowiązań podatkowych i opłat poprzez ustanowienie hipoteki na nieruchomościach oraz zastawu skarbowego na nieruchomościach;
  • rozpracowywanie wyciągów bankowych w zakresie rozliczeń podatkowych;
  • prowadzenie księgowości syntetycznej dotyczącej dochodów miasta i Skarbu Państwa oraz miesięczne uzgadnianie z urządzeniami analitycznymi;
  • prowadzenie księgowości i egzekucji mandatów karnych nałożonych przez Straż Miejską oraz załatwianie wniosków w sprawie zastosowania ulg w spłacie tych należności (umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności);
  • przygotowywanie decyzji w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej oraz decyzji w sprawie zwrotu pobranego nienależnie lub w nadmiernej wysokości zwrotu podatku akcyzowego;
  • prowadzenie księgowości syntetycznej, analitycznej i szczegółowej opłat za wykonywanie czynności geodezyjnych;
  • prowadzenie ewidencji księgowej oraz windykacji opłat i kar z tytułu zajęcia pasa drogowego;
  • windykacja należności wymienionych w punkcie 19 w trybie egzekucji administracyjnej i sądowej oraz przygotowywanie niezbędnej dokumentacji do egzekucji sądowej, nadzorowanej przez Referat Prawny;
  • prowadzenie działań z zakresu windykacji polubownej należności pieniężnych wykonywanie monitoringu spływu należności;
  • inicjowanie i nadzorowanie postępowań egzekucyjnych prowadzonych przez komorników sadowych w zakresie egzekucji należności;
  • rozpatrywanie wniosków składanych przez dłużników o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych;
  • wspieranie komórek organizacyjnych Urzędu Miasta w zakresie udzielania pomocy publicznej przedsiębiorcom;
  • sporządzanie i przekazywanie do właściwych organów sprawozdań zbiorczych w zakresie udzielanej pomocy publicznej i udzielania informacji w tym zakresie.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
kierownik
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 141

tel. 83 341 61 59


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 140

tel. 83 341 61 16

Obowiązki:

podatek od nieruchomości od osób fizycznych - wymiar


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 143

Obowiązki:

mandaty karne, opłaty za zajęcie pasa drogowego - księgowość, egzekucja


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
starszy specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 144

tel. 83 341 61 07

Obowiązki:

podatek od nieruchomości od osób fizycznych - księgowość i egzekucja


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 145

tel. 83 341 61 92

Obowiązki:

wieczyste użytkowanie gruntu, trwały zarząd, przekształcenie prawa wieczystego użytkowania gruntów w prawo własności, opłata adiacencka, renta planistyczna, koszty usuwania pojazdów - księgowość i egzekucja


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 23

tel. 83 341 61 36

Obowiązki:

podatek od środków transportowych od osób fizycznych i od osób prawnych - wymiar, księgowość i egzekucja


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 140

tel. 83 341 61 16

Obowiązki:

podatek od nieruchomości od osób fizycznych - wymiar


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 144

tel. 83 341 61 07

Obowiązki:

podatek od nieruchomości od osób fizycznych - księgowość i egzekucja


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 145

tel. 83 341 61 92

Obowiązki:

księgowość syntetyczna dochodów jednostki budżetowej


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 142

tel. 83 341 61 74

Obowiązki:

podatek od nieruchomości od osób prawnych - wymiar, księgowość i egzekucja


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 140

tel. 83 341 61 16

Obowiązki:

podatek od nieruchomości od osób fizycznych - wymiar


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 23

tel. 83 341 61 36

Obowiązki:

opłata od posiadania psów, zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, podatek rolny, podatek leśny,  łączne zobowiązanie pieniężne od osób fizycznych i prawnych - księgowość i egzekucja

 


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 23

tel. 83 341 61 36

Obowiązki:

podatek rolny, podatek leśny, łączne zobowiązanie pieniężne od osób fizycznych i od osób prawnych - wymiar


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 143

tel. 83 341 61 06

Obowiązki:

zwrot opłaty skarbowej, dzierżawa i najem gruntów - księgowość i egzekucja


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 142

tel. 83 341 61 89

Obowiązki:

obsługa klientów na sali obsługi, opłata od posiadania psów


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Czerkies Maciej
Data wytworzenia informacji:
2016-01-04
Osoba wprowadzająca informację:
Czerkies Maciej
Dodano do BIP dnia:
2016-01-04