Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Biała Podlaska

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Gabinet Prezydenta
Naczelnik
Adres komórki
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
Telefon
83 341 61 23, 83 341 61 66
Informacje dodatkowe

Do podstawowego zakresu działania Gabinetu Prezydenta należy w szczególności:

  1. koordynacja prac związanych z opracowywaniem dla potrzeb prezydenta projektów rozstrzygnięć, analiz i innych opracowań przygotowywanych przez poszczególne komórki organizacyjne urzędu;
  2. obsługa organizacyjno-techniczna posiedzeń prezydenta;
  3. prowadzenie ewidencji zarządzeń i decyzji prezydenta oraz przekazywanie ich do realizacji;
  4. nadzór nad realizacją zarządzeń i decyzji prezydenta;
  5. nadzór nad realizacją zaleceń i wystąpień pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej;
  6. prowadzenie ewidencji skarg i wniosków obywateli kierowanych do prezydenta i wpływających do urzędu oraz organizowanie i nadzorowanie ich załatwiania;
  7. sprawowanie obsługi kancelaryjno-biurowej rady i jej komisji;
  8. nadzór nad terminowym i prawidłowym przygotowaniem projektów uchwał oraz innych materiałów na sesje rady;
  9. koordynowanie i kontrolowanie realizacji zadań urzędu wynikających z uchwał rady;
  10. przekazywanie uchwał z sesji rady i posiedzeń komisji do merytorycznych wydziałów i miejskich jednostek organizacyjnych celem zapewnienia ich realizacji, informowanie rady i komisji o realizacji podjętych uchwał, ustaleń i wniosków;
  11. przygotowywanie materiałów dotyczących funkcjonowania rady i jej komisji;
  12. prowadzenie ewidencji uchwał i stanowisk rady;
  13. prowadzenie ewidencji interpelacji i zapytań radnych, na zasadach określonych w przepisach szczególnych;
  14. opracowywanie, w zakresie zleconym przez prezydenta informacji, ocen i wniosków, w szczególności dotyczących:
    • terminowości odpowiedzi na wnioski komisji rady oraz interpelacje i zapytania radnych,
    • wykonania uchwał rady.
  15. prowadzenie spraw związanych z delegacjami i szkoleniami radnych;
  16. prowadzenie spraw związanych z delegacjami pracowników urzędu;
  17. opracowywanie sprawozdań z pracy prezydenta;
  18. opracowywanie okresowych informacji o wykonaniu zarządzeń i decyzji prezydenta;
  19. organizowanie konferencji prasowych prezydenta;
  20. nawiązywanie i organizowanie współpracy z miastami partnerskimi oraz instytucjami krajowymi i zagranicznymi w celu promocji miasta;
  21. współpraca ze Związkiem Miast Polskich oraz innymi związkami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz samorządu;
  22. prowadzenie rejestru przyznawania Honorowego Patronatu Prezydenta;
  23. kontakt ze środkami masowego przekazu z uwzględnieniem reagowania na krytykę prasową;
  24. koordynacja polityki informacyjnej prezydenta miasta i urzędu;
  25. promocja działań prezydenta;
  26. organizowanie narad prezydenta miasta z naczelnikami wydziałów oraz kierownikami jednostek organizacyjnych;
  27. koordynacja działań w zakresie kreowania spójnego wizerunku miasta;
  28. administrowanie oficjalną stroną internetową miasta we współpracy ze wszystkimi komórkami organizacyjnymi urzędu;
  29. prowadzenie sekretariatu prezydenta;
  30. prowadzenie obsługi przyjęć klientów przez prezydenta;
  31. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;
  32. koordynowanie działań z zakresu zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz spraw obronnych i wojskowych w zakresie zleconym przez prezydenta;
  33. wykonywanie praw i obowiązków z tytułu posiadanych przez gminę udziałów i akcji w spółkach prawa handlowego;
  34. opracowywanie strategii w zakresie tworzenia, łączenia, podziału i przekształcania spółek praw handlowego;
  35. przygotowywanie procedur zmian własnościowych w spółkach prawa handlowego;
  36. opracowywanie lub opiniowanie koncepcji przystąpienia gminy do spółki lub wystąpienia gminy ze spółki prawa handlowego;
  37. współpraca z zarządami i radami nadzorczymi spółek prawa handlowego w zakresie ich bieżącej działalności;
  38. współpraca z innymi udziałowcami i akcjonariuszami spółek prawa handlowego;
  39. przygotowywanie dokumentów w zakresie pełnienia przez prezydenta funkcji wspólnika w spółkach prawa handlowego z udziałem gminy;
  40. monitorowanie sytuacji ekonomiczno-finansowej spółek prawa handlowego, analizowanie planów finansowych spółek oraz wykonania tych planów;
  41. analizowanie możliwości wystąpienia potencjalnego ryzyka w prowadzeniu działalności przez spółki prawa handlowego;
  42. prowadzenie bazy danych osób posiadających uprawnienia do zasiadania w zarządach i radach nadzorczych jednoosobowych spółek gminy.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Naczelnik Gabinetu Prezydenta

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor ds.obsługi Rady Miasta
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, pok. 101


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marsz. J. Piłsudskiego 3, sekretariat


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

ul. Marszałka J. Piłsudskiego 3, sekretariat


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7:30-15:30 pokój 103


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Paszkiewicz Justyna
Data wytworzenia informacji:
2015-03-16
Osoba wprowadzająca informację:
Administrator Administrator
Dodano do BIP dnia:
2013-04-04